tadaa daar ben ik dan - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van marieke lisette - WaarBenJij.nu tadaa daar ben ik dan - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van marieke lisette - WaarBenJij.nu

tadaa daar ben ik dan

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

04 Februari 2007 | Tsjechische Republiek, Brno

Na een lange reis van 15 uur, kwam ik gisteren aan op station Nadrazi Zvonarka te Brno. Ik smste Petra (mijn tutor) dat ik er was en dat ze me kon komen ophalen. Na een paar minuutjes kwam ze eraan, en toen bleek dat er de hele tijd ook al een Nederlandse jongen in dezelfde bus had gezeten, die hier ook gaat studeren: Koen uit Tilburg. =D

Met de koffers en de tram gingen we naar Vinarska, het studentencomplex. Even een paar formulieren invullen en op naar de kamers! Het bleek dat ik nog geen roommate had, dus koos ik links. Het linkse bed, de linkse kast en het linkse kapstokhaakje. Ik heb gelijk al mijn spulletjes uitgestald, lekker mijn eigen sfeertje... Daarna nam ik een douche, om vervolgens te worden meegenomen naar een pub/restaurant voor mijn eerste Tsjechische pivootje! Ik heb maar een beetje rustig aan gedaan zo na die lange reis. Twee biertjes. Van een halve liter. Prima toch?

Zo op de eerste avond had ik al best veel mensen leren kennen, en moe van alle indrukken ging ik pas om half twee slapen... Ik kwam terug bij mijn kamer en mijn Amerikaanse kamergenootje Jessica was gearriveerd! Lag natuurlijk al te slapen, dus we hebben elkaar vanmorgen pas ˇontmoetˇ. Ik weet alleen niet zeker of ik in deze kamer blijf! Want schijnbaar zijn er wat foutjes gemaakt met het toewijzen van de kamers en heb ik nu een kamer zonder internetverbinding. Morgen krijgen we alle papieren romslomp, en dan vraag ik gelijk even hoe het allemaal zit. Ook moet ik een Tsjechisch nummer kopen, dan ben ik helemaal blij!

Om vier uur gaan we een Tsjechische film kijken, dus ik moet er zo vandoor. Ik hou jullie op de hoogte!! Ahoj!

Liefs Marieke

• 04 Februari 2007 - 13:55

Selma:

Jahooee heerlijk al die verhalen! Genieten jij en succes met je kamergedoe!
    kus

• 04 Februari 2007 - 13:57

Lianne.:

goed hoor, maar 1 litertje bier!
    je moet het opbouwen natuurlijk ;)
    maar wel fijn, dat je nog leeft na 15 uur bussen!
    liefsxx

• 04 Februari 2007 - 14:06

Lianne.:

goed hoor, maar 1 litertje bier!
    je moet het opbouwen natuurlijk ;)
    maar wel fijn, dat je nog leeft na 15 uur bussen!
    liefsxx

• 04 Februari 2007 - 15:27

Maarten!:

Lekker hoor, btje jammer van die kamer maar verder klinkt het goed. Oma had nog gebeld of je veilig was aangkomen enzo, toen was Ruben er net even geweest dus wisten we van zijn smsje dat het goed was gegaan. Veel plezier daar en laat af en toe wat horen ;)
    xx!

• 04 Februari 2007 - 18:26

Badiaa:

Hhhoi Marieke, waanir kom je trug?
    xxx Badiaa

• 05 Februari 2007 - 10:15

Bart:

Hey zus! Lekker bezig! Mooi te horen dat het allemaal goed gaat. Ik heb nog steeds geen internet, dus je doet het beter dan ik wat dat betreft :)
    Tot snel op je pagina!
    x.

• 05 Februari 2007 - 15:35

Pieter:

Geniet en maak er wat moois van!

• 05 Februari 2007 - 16:13

Celie:

hoi hoi lieve Miek. Alles oke met jou zo te zien.Heerlijk toch al die nieuwe indrukken en ontmoetingen? Geniet ervan en tot gauw! Ik mis je wel een beetje, hoor. Maar we houden kontakt....veel liefs! mams