ja jsem marieke - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van marieke lisette - WaarBenJij.nu ja jsem marieke - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van marieke lisette - WaarBenJij.nu

ja jsem marieke

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

10 Februari 2007 | Tsjechische Republiek, Brno

Maar dat wisten jullie natuurlijk allang. Iets nieuws dan: mijn Tsjechische nummer!
00420774148203

Ik heb ook maar een nieuwe telefoon aangeschaft, aangezien mijn lieve ouwe in de weecee was 'gevallen' en het toen niet meer deed. Ik ben trouwens best wel lomp geweest! Ik had helemaal niet door dat er transactiekosten worden gerekend als ik hier pin! Gelukkig heeft Marieke me daar even van op de hoogte gesteld. Zij studeert hier ook, dus nu denkt iedereen dat alle Nederlandse meisjes Marieke heten. Maar in ieder geval ga ik nu dus zelfs een Tsjechische bankrekening openen!! Haa!

Oja, Koen en ik waren trouwens voor niks bij de vreemdelingenpolitie, want hij was dicht. En volgens mij hoeven we ons zelfs helemaal niet 'aan te geven'. Maar dat zijn zaken voor volgende week want nu is het lekker weekend. Vandaag zijn we naar de Macocha grotten geweest, gevolgd door een bezoekje aan een echte Tsjechische bierbrouwerij: Cesna Hova (maar dan met van die rare tekentjes). Dus dat werd bieren, iedereen lag op de terugweg lekker achterover in de bus zullen we maar zeggen...

Nu we nog zo aan het begin zijn is iedereen nog echt bezig met elkaar te leren kennen. Behalve de Amerikanen die lekker together sticken, zijn er nog niet echt vaste groepjes gevormd. Dus iedereen gaat in het begin samen uit, maar ik sla vandaag een dagje over.. Ondanks de goede voornemens was het gisteren toch laat geworden en vanmorgen erg vroeg, dus ik ga lekker slapen!!

Liefs!

PS: ik ga zo snel mogelijk op zoek naar een site waar ik mijn fotootjes gratis op kan plaatsen! En als dat dan is gelukt, dan ga ik proberen of ik dat ook kan =D

• 10 Februari 2007 - 23:11

Maarten:

Go zus!

• 11 Februari 2007 - 09:53

Selma:

Prooost marieke! hoe gaat het met je tjechische klanken? Al vloeiend en verstaanbaar voor je?
    Liefs
    p.s. lenny heeft zo'n gratis foto-ding, iets van 'photobucket...' moet je ff op haar site kijken!

• 16 Februari 2007 - 21:11

Esther:

Hoi!
    Ik heb het ook even gelezen hoor...
    Veel plezier nog daar!
    Het is nu laat dus tijd voor een dutje:P
    (na de chips met mama)
    Doei!