hezky den! - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van marieke lisette - WaarBenJij.nu hezky den! - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van marieke lisette - WaarBenJij.nu

hezky den!

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

16 Mei 2007 | Tsjechische Republiek, Brno

dobry den! ahoj. jak se mas? dobre, a ty? ja taky, dekuju. odkud jsi? jsem holand'anka. ale, mluvim cesky! nejim maslo protoze jsem vegetarianka. mate bezmasa jidla? =)

de officiele lessen zijn ondertussen afgelopen en het is nu examenperiode.. ik heb al een aantal cijfers terug, maar het meest trots ben ik toch wel op de resultaten van mijn tsjechische toets! supergoed geslaagd! mluvim cesky!! en dat is echt supergrappig.
nu er geen lessen meer zijn is er dus lekker veel tijd over voor leuke dingen (tussen het schrijven van de essays door). er komen dus nog een paar leuke weken aan! in juni komen ruben en mams mij hier ophalen, en dan zijn er nog een boel leuke brno-dingen te laten zien! de zluty en de cerveny kopec: beboste gele en rode heuvel. dan is er nog het meer met kasteel, het mummie-museum, villa tugenthat. allemaal dingen die ik zelf nog niet eens heb gezien (of niet goed genoeg). wat dan wel?

* in april is ruben twee kleine weekjes hier geweest, was heerlijk! we hebben lekker gerelaxed: naar de bioscoop, uitgeweest in remix, eten in restaurantjes, picknicken in het park, genoten van het stadsuitzicht, gewoon vertrouwd.. we zijn ook nog een paar daagjes in godziszka (polen) geweest. mmm
* een paar weekendjes later ben ik nog teruggeweest in polen, naar krakow. super naar mijn zin gehad! vooral in het joodse district mooi sfeertje, en een gezellig hostel. ben ook nog maar even naar het etnografisch museum geweest =) was nog leuk ook: polish folk culture exhibition.
* met een grote groep naar een moravische wijnkelder om natuurlijk wijn te proeven. modry portugalsko (denk ik) was toch wel de favoriet!
* van het weekend naar een 'tightrope centre' geweest. moet je zo'n klimpakje aan, mini-cursus zekeren en lekker klimmen! best hoog 8 meter.
* sterren kijken in de nacht op een plaats zonder lichtvervuiling. ik heb de summer-triangle geleerd en de zwaan die in de melkweg vliegt.
* om maar niet te weinig te sporten ook maar een een bezoekje gebracht aan het zwembad op de blabla hora. mooie wandeling daar naartoe!
* vorige week ben ik naar een tsjechisch festival geweest, net buiten brno. er hing een echt festivalsfeertje, hmm. maar vooral de laatste band was genieten, transglobal underground. woow! de moeite waard om eens op te zoeken.
* vanavond alweer de laatste remix-avond, de vaste erasmus-dj gaat er namelijk vandoor! hij is niet de enige, het loopt hier langzamerhand een beetje leeg. gelukkig blijven caroline (fr) en daniel (be) nog een poosje. met hen heb ik mooie avondjes gehad in club fleda, 15 minut (olomouc) of gewoon samen koken in vinarska.

ik moet ondertussen natuurlijk niet vergeten mijn vakken te halen! komend weekend dus maar lekker studeren voor mijn mondeling examen op maandag!

nashle v cerven!

  • 16 Mei 2007 - 10:49

    Yk:

    Heej Hint opgepikt zie ik ;) Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Enne..tot best snel alweer! kus!

  • 16 Mei 2007 - 12:02

    Selma:

    Jahoeee ga door met die goede cijfers!

    xxxxx

  • 16 Mei 2007 - 12:33

    Hanneke:

    Heel mooi, dat Tsjechisch. En de summer triangle en de zwaan. Wijs je ze me een keer?

    Liefs en succes met je mondeling examen.

  • 16 Mei 2007 - 12:48

    Pieter:

    Heeeeey!

    Wat leuk allemaal?
    Doe jij nou Antropologie? Ik heb me der in elk geval voor ingeschreven... VU Amsterdam! Hehe! Hoop je snel een keer te spreken als je terug bent.

    Gegroet

  • 16 Mei 2007 - 16:44

    Karen:

    haaa moppie! ik heb een zodadelijk een Spaans-test en nog helemaal niets gedaan maar ik ben te blij om daarover na te denken: ik ga misschien naar de Grand Canyon en Vegas!! hoe stoer zou dát zijn?! nog eventjes, dan zie ik je alweer en gaan we wijn drinken :) tot dan! kus

  • 16 Mei 2007 - 21:21

    Henriëtte:

    Geniet van je vrije tijd (tussen het schrijven van de essays door ;))!
    En natuurlijk succes bij je mondeling examen!
    Liefs!

  • 17 Mei 2007 - 17:02

    Opa:

    Leuke ervaringen en goede resultaten
    Marieke. Ik denk dat je tevreden mag zijn over je verlijf in Tsjechiè. Fijn om met je Moeder nog enkele dagen te genieten en mooie dingen te bekijken.
    sterkte bij de afronding van het geheel en succes toegewenst.
    Liefs uit Werkendam en tot ziens.Opa en Oma. Daaag!

  • 18 Mei 2007 - 23:40

    Celie:

    hey Miek, wat kijk ik uit naar een week vol verrassingen zeg! Lijkt me erg leuk worden. We maken er een feestje van oke? Maar voor t zover is wens ik je nog heel veel succes met je essays en examens hoor. Je gaat ze halen! En op een mooie avond zoeken we de zwaan op die door de melkweg vliegt.Lijkt me prachtig! Tot gauw. KNUFFEL mams.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Brno

studie in tsjechië

erasmus in brno

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2007

hezky den!

19 Maart 2007

lente

10 Maart 2007

praag!

18 Februari 2007

fotootjes!

10 Februari 2007

ja jsem marieke
marieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 61852

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 28 Mei 2012

master international humanitarian action

15 Januari 2010 - 23 Juli 2010

esperanza bolivia

27 Januari 2009 - 03 Mei 2009

onderzoek in peru

19 Mei 2008 - 17 Augustus 2008

stage in togo

04 Februari 2007 - 17 Juni 2007

studie in tsjechië

21 Juni 2005 - 03 September 2005

campingwerk in frankrijk

06 September 2004 - 25 November 2004

aupair in frankrijk

Landen bezocht: