lente - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van marieke lisette - WaarBenJij.nu lente - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van marieke lisette - WaarBenJij.nu

lente

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

19 Maart 2007 | Tsjechische Republiek, Brno

hoi lieve mensen!

superleuk al die reacties, bedankt!
ik ben weer veilig terug in brno, na een weekendje bratislava. helaas was dit een minder weekend dan praag: ik had iets verkeerds gegeten en heb de helft van de tijd liggen slapen. dat kan hier natuurlijk ook =S had ik ook nog eens geen batterijen meer, dus geen plaatjes geschoten...

ik heb wel wat nieuwe foto's geplaatst op de fotosite. ik zal de belangrijkste dingen die je op de foto's ziet eventjes toelichten:

http://s172.photobucket.com/albums/w33/marieksol/van%20feesjes%20en%20fun/

* een wandeling naar het meer van brno. helaas geen geweldig natuurreservaat dus om te zwemmen moeten we van de zomer toch iets verder weg..
* zondagse potluch: iedereen kookt iets, neemt het mee naar de 'first basement' en dan gezellig met z'n allen eten. wij noemen het 'american party', maar de amerikanen kennen dat niet en noemen het dus 'potluch'. net zoiets als de potlatch van de kwakkiejoetel-indianen denk ik, alleen dan zonder lepels en dekens. (ik heb de amerikaanse crystal trouwens ook maar uitgelegd dat je een crossroad beter een 'zebrapath' kunt noemen)
* foto's van feesjes met gezellige mensen!
* elke maandag bekijken we een tsjechische film, met engelse ondertiteling gelukkig. vanavond is het tijd voor een low-budget film, ben benieuwd!
* laundry-party: een aantal weken geleden hadden we een supertof feestje! een aantal ex-internationale studenten zijn in brno blijven hangen en willen een 'wash-internet-pub' openen. ter ere van de opening waren wij (internationale studenten) uitgenodigd. grappig: er waren geen wasmachines te bekennen en al helemaal geen computers haha! was een mooi feestje.

http://s172.photobucket.com/albums/w33/marieksol/olomouc%20en%20praag/

* een aantal weekenden geleden gingen we met een groepje van acht naar olomouc, een van de oudste stadjes van moravie (oostelijk gedeelte van tsjechie). was erg gezellig: 2 mariekes, 2 matt's, josh en patrick. na olomouc hield mijn steentijduploadprogramma ermee op, dus de rest (praag) komt nog..

nog even iets leuks: ik volg een aantal vakken waarbij ik een van de weinige buitenlandse studenten ben. twee weken geleden nodigde een tsjechisch meisje me uit om eens bij haar langs te komen. dat is er nog niet van gekomen, maar morgen ga ik met haar mee naar een uitvoering van haar afrikaanse band! =D

verder ga ik nederlands geven aan mensen die daarin geinteresseerd zijn, samen met koen. de groep is zo groot dat we moeten splitsen: beginners en gevorderden! leuk toch! en daar krijgen we dan een certificaat voor, joepie. oja, ik heb met de franse alex afgesproken dat we elke woensdag frans praten. doe ik toch nog wat aan mijn talen!

zo. jullie weten weer genoeg. ga ik nog even mijn tsjechische werkwoorden oefenen!

na shledanou!

  • 19 Maart 2007 - 11:37

    Hanneke:

    Dag talenwonder, zo te zien heb je genoeg vertegenwoordigers van de wereldbevolking om je heen om te oefenen. Ziet er erg gezellig uit. Ben je weer helemaal beter?
    En wat is nou een kwakkiejoetelindiaan?
    Heel veel plezier, mooie dingen, lekker eten enz. en geniet van de studie :).
    Liefs uit Ermelo.

  • 19 Maart 2007 - 13:07

    Elske:

    wat leuk weer! en echt grappig dat je nederlands gaat geven, ben benieuwd!
    liefssss!!

  • 19 Maart 2007 - 13:19

    Opa:

    Lieve Marieke, met je verslagen blijven we aardig op de hoogte van je leven in Tsjechegie.
    Soms gaat het onze oude hoofden boven onze pet, dat geeft niet, want we vinden het leuk wat van je te horen. Een fijne lentetijd. Geniet van je
    omgeving en vooral van de
    lentegeuren. Liefs, Opa en Oma.

  • 19 Maart 2007 - 17:22

    Selma:

    Wat leuk al die mensen uit verschillende landen, ziet er gek&gezellig uit!! En wat een scheeeetig k'nijntje! En is Boas (die was het toch??) zijn onderzoek toch nog nuttig geweest voor nu!

    Lieve Mariek, succes met Nederlands geven en Tsjechisch leren!!!

    Ksks (mijn tjechisch voor kuskus)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Brno

studie in tsjechië

erasmus in brno

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2007

hezky den!

19 Maart 2007

lente

10 Maart 2007

praag!

18 Februari 2007

fotootjes!

10 Februari 2007

ja jsem marieke
marieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 61848

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 28 Mei 2012

master international humanitarian action

15 Januari 2010 - 23 Juli 2010

esperanza bolivia

27 Januari 2009 - 03 Mei 2009

onderzoek in peru

19 Mei 2008 - 17 Augustus 2008

stage in togo

04 Februari 2007 - 17 Juni 2007

studie in tsjechië

21 Juni 2005 - 03 September 2005

campingwerk in frankrijk

06 September 2004 - 25 November 2004

aupair in frankrijk

Landen bezocht: