haloo allemaal !! - Reisverslag uit Sleeuwijk, Nederland van marieke lisette - WaarBenJij.nu haloo allemaal !! - Reisverslag uit Sleeuwijk, Nederland van marieke lisette - WaarBenJij.nu

haloo allemaal !!

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

20 Januari 2007 | Nederland, Sleeuwijk

Over vijf nachtjes begint er een nieuw avontuur... Nog een heleboel te regelen, in te pakken en zelfs nog een tentamen te leren, maar dat gaat wel lukken. Als dat allemaal is geregeld, vertrek ik vrijdagavond voor vijf maanden naar Tsjechie!! (voor mijn studie =D). Zaterdagmiddag kom ik aan op station Nadrazi Zvonarka in Brno! Als het goed is word ik opgehaald door mijn 'student-tutor' Petra. Dat is een Tsjechisch meisje die Nederlands studeert (grappig). Zij zal me helpen met praktische problemen als: 'wat staat hier?' (tijdens het invullen van Tsjechische formulieren) en 'waar kun je lekker dansen?', 'welke bus rijdt waarheen en wanneer' en 'welk college is waar'. Dat is natuurlijk superfijn.
Ik zal rond een uurtje of vier aankomen in Brno, en dan is er om 18.30 al de eerste meeting van internationale studenten. Supergezellig natuurlijk, hoef ik tenminste niet in mijn eentje op mijn kamertje te zitten. En wie lust er nou geen Tsjechisch pivo/vino/kofola?? Ik heb er echt zin in!

Misschien hou ik van de week nog een klein afscheidsfeestje, maar dat ligt er een beetje aan of ik mijn tentamen vervroegd kan doen. Maar dat meld ik allemaal wel hier!

Liefs, Marieke

• 29 Januari 2007 - 14:10

Bart:

En weer een nieuw avontuur! Vooral de vraag "waar vind ik vino?" is de eerste dag dus belangrijk, haha! Geniet ervan!
    Tsjuus!