haloo allemaal !! - Reisverslag uit Sleeuwijk, Nederland van marieke lisette - WaarBenJij.nu haloo allemaal !! - Reisverslag uit Sleeuwijk, Nederland van marieke lisette - WaarBenJij.nu

haloo allemaal !!

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

20 Januari 2007 | Nederland, Sleeuwijk

Over vijf nachtjes begint er een nieuw avontuur... Nog een heleboel te regelen, in te pakken en zelfs nog een tentamen te leren, maar dat gaat wel lukken. Als dat allemaal is geregeld, vertrek ik vrijdagavond voor vijf maanden naar Tsjechie!! (voor mijn studie =D). Zaterdagmiddag kom ik aan op station Nadrazi Zvonarka in Brno! Als het goed is word ik opgehaald door mijn 'student-tutor' Petra. Dat is een Tsjechisch meisje die Nederlands studeert (grappig). Zij zal me helpen met praktische problemen als: 'wat staat hier?' (tijdens het invullen van Tsjechische formulieren) en 'waar kun je lekker dansen?', 'welke bus rijdt waarheen en wanneer' en 'welk college is waar'. Dat is natuurlijk superfijn.
Ik zal rond een uurtje of vier aankomen in Brno, en dan is er om 18.30 al de eerste meeting van internationale studenten. Supergezellig natuurlijk, hoef ik tenminste niet in mijn eentje op mijn kamertje te zitten. En wie lust er nou geen Tsjechisch pivo/vino/kofola?? Ik heb er echt zin in!

Misschien hou ik van de week nog een klein afscheidsfeestje, maar dat ligt er een beetje aan of ik mijn tentamen vervroegd kan doen. Maar dat meld ik allemaal wel hier!

Liefs, Marieke

  • 29 Januari 2007 - 14:10

    Bart:

    En weer een nieuw avontuur! Vooral de vraag "waar vind ik vino?" is de eerste dag dus belangrijk, haha! Geniet ervan!
    Tsjuus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sleeuwijk

studie in tsjechië

erasmus in brno

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2007

hezky den!

19 Maart 2007

lente

10 Maart 2007

praag!

18 Februari 2007

fotootjes!

10 Februari 2007

ja jsem marieke
marieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 61857

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 28 Mei 2012

master international humanitarian action

15 Januari 2010 - 23 Juli 2010

esperanza bolivia

27 Januari 2009 - 03 Mei 2009

onderzoek in peru

19 Mei 2008 - 17 Augustus 2008

stage in togo

04 Februari 2007 - 17 Juni 2007

studie in tsjechië

21 Juni 2005 - 03 September 2005

campingwerk in frankrijk

06 September 2004 - 25 November 2004

aupair in frankrijk

Landen bezocht: