plannen plannen plannen - Reisverslag uit Sleeuwijk, Nederland van marieke lisette - WaarBenJij.nu plannen plannen plannen - Reisverslag uit Sleeuwijk, Nederland van marieke lisette - WaarBenJij.nu

plannen plannen plannen

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

20 September 2006 | Nederland, Sleeuwijk

Hellepiedepellepie! Als ik zo eens teruglees wat ik allemaal heb beleefd in Frankrijk als aupair... dan begint het gewoon weer te kriebelen! Sowieso had ik de laatste tijd eventjes een terugkerende Frankrijk-liefde.. Shit man. Ben je net gesetteld met je studie, alles goed geregeld enzo. Wil je weer weg! Gewoon ergens anders heen. Wat nu dan ook het idee is, is om eerst maar gewoon rustig af te wachten tot februari en dan voor enkele maandjes te gaan studeren in Brno, tsjechië! Vervolgens wil ik weer op een camping in Frankrijk gaan werken, deze keer als receptioniste.

Ik geloof dat ik daarna ervoor zorg dat ik mijn bachelor culturele antropologie afmaak, inclusief minor 'cultuurstudies'. Wie weet zit er nog een (half) jaar buitenland tussenin gepropt? Stage, vrijwilligerswerk, studie, vrijheid blijheid? Je moet er toch wat mee doen als het allemaal zo kriebelt. En da is.

Nou, waar ik momenteel mee bezig ben is Tsjechië te regelen. Het is een heel pakket hoor, wat ze van je willen hebben voordat je naar een andere universiteit kan. Brno, de Masaryk University is het doel. Heerlijk.... Tussendoor kwam ik erachter dat ze via JoHo met spoed vrijwilligers zoeken voor in Paramaribo of India. Voor 25 oktober terug in Nederland.. Maar ik denk dat me dat niet gaat lukken kwa geregel; studie/oriëntatie Tsjechië/vrijwilligerswerk. In november gaan papa en mama misschien Bart wegbrengen naar Genève, voor zijn afstudeerproject. Dan ga ik natuurlijk mee. Toch eventjes weg uit Nederland!

• 26 Oktober 2006 - 13:49

Willemijn:

Hallo Marieke!

Ik ben Willemijn en woon in Tienhoven, in de buurt van Utrecht. Ik zit in 6vwo en moet dit jaar een profielwerkstuk maken.

Laat mijn profielwerkstuk nou gaan over Nederlandse meisjes die als au pair naar Frankrijk en Engeland gaan.

Ik ben op zoek naar meisjes die deze actie hebben ondernomen om hen te interviewen en een enquete af te nemen.

Nu wil ik jou vragen of jij naast de drukte van je studie en je reis naar Tsjechie er iets voor voelt om mij op de hierbovengenoemde manier te helpen met mijn profielwerkstuk.

Ik hoop iets van je te horen en bedank je alvast voor je reactie.

Met vriendelijke groeten,

Willemijn

• 27 Oktober 2006 - 11:48

Willemijn:

Ik vergat mijn mail: rijper.willemijn@gmail.com

• 21 December 2006 - 12:46

Pieter:

Aaaah! Wat koel om te weten waar jij nu bent. Haha, tis echt lang geleden dat ik deze site gezien heb maar leuk dat ie nog bestaat.

Ik kom in maart terug en jij gaat in februari weg, lekker is dat!

Maargoed, daarna hebben we elkaar vast weer veel te vertellen.

Leef rustig verder(;

Abraço!