me gusta caminar - Reisverslag uit Trujillo, Peru van marieke lisette - WaarBenJij.nu me gusta caminar - Reisverslag uit Trujillo, Peru van marieke lisette - WaarBenJij.nu

me gusta caminar

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

03 Februari 2009 | Peru, Trujillo

hola todos!

ik ben in trujillo! zondagochtend kwamen we aan, maar het voelt alsof ik hier al weken rondloop! gisteren zijn de taallessen begonnen, en ik heb ook al met mijn voetjes in de pacifische oceaan gebungeld! ook heb ik een fijn huis. de eerste indruk van mijn gastgezin was een beetje stug, maar gelukkig had ik het verkeerd ingeschat en zijn ze superhartelijk! het gezin bestaat uit 3 personen: de moeder hambi (spreek uit gambi) en haar twee kinderen, jonathan van 26 en cathy van 25. hun vader zien ze niet erg vaak, hij is al jaren in new york om werk te zoeken maar heeft nog steeds geen papieren... in plaats van een vader is er wel een hond in huis: dala. ik hoop niet dat ze hem binnenkort verkopen (dat gebeurde in togo).

maandag zijn de spaanse lessen dus begonnen, we zitten met zijn 3en in een klasje. onze profesora heet cecilia en tot nu toe kan ik alles wat ze zegt prima volgen! elke ochtend loop ik ongeveer 25 minuutjes naar haar huis waar we onze les krijgen. een fijne wandeling onder de stralende zon, al ben ik me hier wel erg bewust van mezelf als ik zo als blondje over straat loop.. ik heb ook een boek met tekst en oefeningen, we moeten dagelijks huiswerk maken! verder sjouw ik mijn zakwoordenboekje overal mee naartoe en ik ben er echt blij mee! wie zei er ook alweer dat je zo'n ding nooit gebruikt? echt grappig trouwens dat ik hier gesprekken voer in het spaans (bijvoorbeeld tegen taxichauffeurs) terwijl ik nog steeds van mezelf vind dat ik dat niet kan (: ik krijg nu een chocolaatje van hambi, que rico (:

ik ben nog niet echt bezig met mijn onderzoek, maar ik heb wel een supergoed cijfer gekregen voor mijn onderzoeksopzet: een 8+!! dat is dus een goeie motivatie om het onderzoek ook heel goed te gaan doen! en misschien ga ik een weekje werken in pisco. daar zijn de mensen erg zwaar getroffen door de aardbeving en nog steeds bezig met de wederopbouw. in het hostel in lima hing een oproepje voor vrijwilligers, je kunt helpen een school te bouwen. dat is misschien wel een hele goede opstap voor mijn onderzoek!

de komende weken hier in trujillo zullen er vast fantastisch uit komen te zien! nog eens een keertje naar het strand, wat rondlopen in het centrum, de peruaanse keuken verder ontdekken, spaanse boeken uit de bieb halen en vooral veel kletsen met mijn gastgezin! waar drop trouwens overal een heuse uitdaging is, gaan de stroopwafels erg goed naar binnen! maar dat wisten jullie vast al.

liefs!

  • 04 Februari 2009 - 06:41

    Yk:

    Hehe ik ben blij dat ik nog nooit op onderzoek geweest ben, anders was ik nu vast vet jaloers na dit fijne verhaal! Geniet ervan enne, je spaans klinkt vast beter dan je zelf denkt!

  • 04 Februari 2009 - 07:33

    Elske:

    Me gusta caminar también, pero no demasiado mucho :)
    besosssss

  • 04 Februari 2009 - 08:04

    Leanne:

    Jaja het strand in Trujillo, geweldig!

  • 04 Februari 2009 - 09:20

    Floor:

    Oei oei oei wat klinkt dat goed, lekker av bezig mariek! :) Dat vrijwilligerswerk klinkt idd handig, maar die chocolaatjes misschien nog wel beter.. Geniet ervan!
    Liefsfloor

  • 04 Februari 2009 - 13:23

    Pieter:

    yeah!

  • 04 Februari 2009 - 15:27

    Titus & Tobias De Jonge/Hermans:

    Hey onbekende reisgenoot, cuzco is inderdaad heel vet, moet je wel ff geweest zijn:P

    De studentenpas die ik gebruikt heb is een studentenkaartje van de universiteit utrecht van 2007- 2008, niet eens een verharde, is gewoon slappe plastic kaart met daarop in engels dat ik registeerd student ben voor het jaar 2007-2008. Werkt ook in kerken enzo, heel handig.

    Check ook ff of machu pichu weer open is in april, want zou wel heel zonde zijn om dat te missen. En als je echt zo van wandelen houdt kun je je lol op;) Maar wat ik hoorde is dat het binnenkort dicht gaat voor reparaties. Maar weet niet tot wanneer.

    Tenga suerte y divertad:P

  • 05 Februari 2009 - 13:33

    Esther:

    vett... =]

    xx

  • 06 Februari 2009 - 17:52

    Bart:

    Hele dikke kus! Hoe vaak ben je al ten huwelijk gevraagd? ;)

    Trouwens je mag weleens een nieuwe familiefoto hierbij zetten, deze is echt 1000 oud.

    Tot snel weer!
    x Bart

  • 07 Februari 2009 - 14:06

    Maaike:

    Hee Marieke! Het spijt me dat ik zo laat reageer.. maar ik zit ook al in Peru ja! :)Leuk dat je eerst in Lima zat.. Barranco is echt een mooie buurt, ik ben er eergister voor het eerst geweest met uitgaan enz :)Heb je nog veel gezien van Lima? Ik ontmoet echt elke dag nieuwe mensen van aiesec en we gaan ongeveer elke dag ergens anders naar toe.. erg leuk! Hoe gaat het met je spaans? Het leert hier snel he? Jij ook heel veel succes met je onderzoek en que te diviertas!

  • 09 Februari 2009 - 15:17

    Opa:

    Veel succs Marieke. Houd ons op[ de hoote. Liefs OPA EN OMA. Daag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 61854

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 28 Mei 2012

master international humanitarian action

15 Januari 2010 - 23 Juli 2010

esperanza bolivia

27 Januari 2009 - 03 Mei 2009

onderzoek in peru

19 Mei 2008 - 17 Augustus 2008

stage in togo

04 Februari 2007 - 17 Juni 2007

studie in tsjechië

21 Juni 2005 - 03 September 2005

campingwerk in frankrijk

06 September 2004 - 25 November 2004

aupair in frankrijk

Landen bezocht: