spannende verhalen in lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van marieke lisette - WaarBenJij.nu spannende verhalen in lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van marieke lisette - WaarBenJij.nu

spannende verhalen in lima!

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

30 Januari 2009 | Peru, Lima

de eerste indruk die ik kreeg van lima was een vriendelijke, fijne, bijna lieve! wat nou vieze vuile stinkstad? maar vandaag belandden we tijdens onze zoektocht naar het busstation verzeilt in een mindere wijk (een aantal straten verwijderd van het grote plein in het centrum): toch wel een soort van getto te noemen! ineens werden we door politie tegengehouden, met als reden dat doorlopen voor ons misschien wat gevaarlijk zou zijn... overal op de grond lagen sigaretten, ontzettend veel mensen op straat en een hoop troep, een raar gezicht na die schone straten die we tot dan toe alleen nog maar gezien hadden... maar goed, we moesten toch door en de politie besloot ons te begeleiden! haha, wij met zijn vijven onder politie-begeleiding door een van de crimineelste straten van lima (: dat was toch wel een ander gevoel!

gelukkig zit ons hostel echt in een hele goede, mooie buurt. ik zit nu met een lekker biertje even jullie op de hoogte te stellen van mijn peruaanse nummer (0051 1 980033941, ik kan wel sms ontvangen maar niet sturen naar nederland) en we gaan zometeen naar de gotika, een chique club waar we met ons hostelbandje gratis naar binnen kunnen. we zijn lenny, liselotte, malou en ik. lenny gaat zaterdag door naar cuzco, dus we moeten al best snel weer doei zeggen! echt jammer, het is zo leuk om met studiegenootjes aan de andere kant van de wereld te genieten van onze studie in de praktijk (:

verder hebben we gisteren echt een fijne eerste dag gehad. kennis gemaakt met de neef en een aantal vrienden van stefan en ´s avonds met hen gebarbecued! één van die vrienden had nog een aantal leuke verhalen over wormen aan stokjes en uitgekauwde wortels die dan een drankje werden, het was een mooie avond! ik ben benieuwd wat de rest van peru brengt! en oja, het tijdverschil is inderdaad 6 uur (bij jullie is het later, wij leven dus soort van achter jullie aan).

veel schaatsplezier, dat is toch ook wel genieten zou ik zeggen! heel veel liefs mariek! x

• 30 Januari 2009 - 06:46

Rijk:

Hoi Marie,Je maakt wat mee!!! Ik hoop dat je veel leert daar in het verre Peru.
    Doe je welk voorzichtig!!
    IK denk vaak aan jou.

• 30 Januari 2009 - 09:24

Opa:

Leuk Marieke, zo snel berichten van je te ontvangen. Het wordt vast een mooie ervaring.
    Liefs opa en oma.

• 30 Januari 2009 - 10:04

Floor:

Heeey marieke!
    Klinkt goed en natuurlijk zeeer av! Nu al politiebegeleiding, had ik het toch anders voorspelt ;) Veel plezier, geniet ervan en vermijdt die straat maar ff :s
    Liefs Floor

• 31 Januari 2009 - 14:38

Selma Van Oostwaard:

Aaarg jullie zijn er al!! En lekker gezellie met een bende antropologen (+ crazy friend van Stefan)..

Veel plezier!!!

Liefs

• 31 Januari 2009 - 14:38

Bart:

Hoi zusje!

Fijn om te horen dat het bevalt! De politie, je beste vriend, haha, nou gelukkig zijn ze zo oplettend! Maar het is toch wel beter dat je hostel ergens anders zit. Wat gek trouwens om te beseffen dat het daar bij jou net half 11 's ochtends is, terwijl het hier alweer tegen de avond loopt. Maar ja dat krijg je als je een kwart wereldbol verderop zit. Geniet lekker van het zonnetje en het biertje ;) En natuurlijk ontzettend succes met Spaans praten en zo :)

Groetjes!
    Bart

• 02 Februari 2009 - 06:49

Leanne:

Hey Marieke,

Ben nu al jaloers, maar heerlijk om je verhalen te lezen!

Succes met je verdere praktijkervaringen, Leanne

• 02 Februari 2009 - 21:25

Elles:

Mariek! Leuk om ook jou blog te hebben ontdekt! Have fun, good luck en enjoy, en ik probeer zoveel mogelijk te volgen van jullie avontuur! x.