het komt steeds dichterbij: onderzoek in peru! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van marieke lisette - WaarBenJij.nu het komt steeds dichterbij: onderzoek in peru! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van marieke lisette - WaarBenJij.nu

het komt steeds dichterbij: onderzoek in peru!

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

15 November 2008 | Nederland, Utrecht

Herinneringen, we hebben ze allemaal. Mooie & slechte, persoonlijke of juist collectieve herinneringen. Op welke manier geven Peruaanse jongeren bepaalde herinneringen een plaatsje in hun leven? Dat is in hééél abstracte vorm mijn onderzoeks-onderwerp. Samen met mijn begeleidster Fabiola Jara zal ik dit nog veel meer gaan toespitsen om het onderzoekbaar te maken. Met Malou en Liselotte heb ik gisteren mijn ticket geboekt naar Peru! Stefan gaat ook dezelfde kant op, maar reist zelf. We vertrekken 27 januari richting Lima om vervolgens 4 mei weer te landen in Amsterdam!

Het plan is om eerst 3 weken Spaanse taallessen te volgens in Trujillo (noorden) zodat we de mensen om ons heen in ieder geval een béétje begrijpen en ons onderzoek dus beter kunnen uitvoeren (: Het onderzoek zal plaatsvinden in Ica, wat veel zuidelijker ligt. Dat levert alvast een mooie reis op! Vervolgens 8 weken intensief onderzoek: leven in een Peruaans gastgezin, kennismaken met de onderzoekspopulatie en deze interviewen, de vraagstelling steeds maar weer aanpassen, met tegenslagen leren omgaan en veel verwerking van data!

Tijdens deze 8 weken zullen we ook een keer de overtocht maken naar Bolivia, via het Titicaca-meer (het op één na grootste meer van Zuid-Amerika). De laatste week van ons verblijf zullen we even alles loslaten en mijn verjaardag vieren ergens op een mooi plekje van de wereld! Vervolgens kunnen we in Nederland direct hard aan de scriptie! Hartstikke interessant, nieuw, leuk en spannend dus! Dus nu maar weer vlug bikkelen voor school zodat ik toestemming krijg om te vertrekken!

• 15 November 2008 - 18:11

Karen:

klinkt prima, maar ik heb een beter plan: verkoop je ticket voor extra geld door; verwerk wat ruiten in je onderzoeksvraag; laat die vervelende warmte in Peru voor wat het is en doe kom eind januari lekker naar schotland!!!

• 15 November 2008 - 20:25

Opa En Oma:

Lieve Marieke, het komt steeds dichterbij, dat jij verder van ons weg gaat, daar zijn we niet zo blij mee, mar hopen dat het goed gaat. In gedachten gaan we met je mee.
    Liefs Opa en Oma.

• 15 November 2008 - 23:42

Pieter:

okay dan!

• 16 November 2008 - 16:52

Jacomien:

Hey Marieke!
    Wat leuk dat je naar Peru gaat! Je onderzoek klinkt erg interessant. Het wordt vast een onvergetelijke ervaring!
    Succes met het maken van je onderzoeksopzet en tot snel!
    x Jacomien

• 17 November 2008 - 12:35

Lianne:

komt goeeeeeeeed. :)
    bij jou komt altijd alles goed!

• 21 November 2008 - 22:05

Corrie:

Hoi Marieke,
    Wat een prachtig plan!!!Kunnen we via je site weer een beetje meegenieten?
    In m'n volgende leven wil ik ook zo'n studie, maar herinner ik me dat dan nog?
    Liefs en alvast veel voorpret!

• 13 Januari 2009 - 10:57

Stefan :

Oi! Nog 2 weken te gaan.... :D Enig idee hoelaat jullie ongeveer in Lima aankomen?