nog even zonnetje pakken - Reisverslag uit Coroico, Bolivia van marieke lisette - WaarBenJij.nu nog even zonnetje pakken - Reisverslag uit Coroico, Bolivia van marieke lisette - WaarBenJij.nu

nog even zonnetje pakken

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

17 Juli 2010 | Bolivia, Coroico

Tenminste, dat had ik mooi gedacht! Ik ben in Coroico, een dorpje ongeveer drie uur van La Paz vandaan, waar normaal gesproken een heerlijk warm klimaat heerst. Ware het niet dat precies in míjn weekend de ´Sur´ langskomt.. ongeveer drie extra koude dagen, met heel veel wolken! Ik kan dus helaas bijna niks van het uitzicht zien en ook niet bij het zwembad hangen. Maar ik ga mooi niet terug naar La Paz, ik blijf gewoon tot morgen! Wie weet komt het zonnetje vanmiddag toch nog tevoorschijn. (:

En dan breken toch echt de aller-allerlaatste dagen aan. Dagen waarin natuurlijk heel veel moet gebeuren. Een laatste bezoek aan het project, afscheid nemen van mijn collega´s in Sol y Luna, regelen dat ik op een legale manier het land uitkan (het is inderdaad nog steeds niet geregeld met migratie.. die extreme sloomheid en anti-efficientie ga ik absoluut niet missen!), een afscheidsetentje bij Mario en Ines, een laatste wijn-avond in onze keuken met mijn lieve huisgenoten, misschien nog een keertje langs het zwembad, en op donderdag heel hard hopen dat alles in mijn koffer past.

Het is een enorm dubbel gevoel. Ik zie er ontzettend naar uit om in een zomerjurkje door Utrecht te fietsen en alle lieve jullies weer te zien. Maar er zijn ook zoveel dingen die van mij zijn geworden, waar ik aan gehecht ben geraakt. Het dagelijkse zicht op de Illimani, het vrouwtje van de kiosk op de hoek die nooit dicht is, de bebaarde baas van het Indiase vegetarische restaurant op de Plaza Abaroa, het rondlopen in het centrum en bekenden tegenkomen, het zeuren om 50 Boliviano-centavos als ik die niet terugkrijg in de minibus (ze denken zeker dat ik gek ben, hier met die 7 eurocent!), de verschrikkelijke panfluit-muziek die uit zoveel boxen schalt, de hippie-honden op straat (met dreads enzo), mijn fantastische huisgenoten en zelfs de getikte huisbazin & haar lieve man, de zwerver die altijd onder de trap ligt te slapen en die we een deken hebben gegeven... En natuurlijk Gladys! Mijn superleuke en lieve en grappige en intelligente collega met wie ik me nooit een minuut heb verveeld! Het samen reizen naar Uypaca, veel te lang wachten op een minibus, in slaap vallen op elkaars schouder, mandarijntjes eten of popcorn, lachen om onnozele dingen. Haar drie lieve dochters en haar man Gustavo. Zelfs het lelijke El Alto, de hoogstgelegen stad ter wereld...

Maar een moeilijk afscheid betekent alleen maar dat ik een hele mooie tijd heb gehad. En daar ben ik heel erg dankbaar voor, en ook best een beetje trots op. Hasta pronto (tot gauw) allemaalies!

LIEFS

  • 17 Juli 2010 - 16:34

    Grada:

    Tot snel en geniet nog effetjes! Kus

  • 17 Juli 2010 - 19:12

    Maarten:

    Klinkt stiekem toch heel mooi... geniet ervan, binnenkort knuffelen!!
    xBroertje

  • 17 Juli 2010 - 19:42

    Marieke:

    Wat een prachtige herinneringen neem jij weer mee naar Nederland, die neemt niemand je af.
    Je hebt het toch maar weer allemaal gedaan en daar mag je best trots op zijn.
    Karen had het over een moeders-/dochters-dag in Utrecht en dat zie ik helemaal zitten.
    Een hele goede terug reis en tot snel.
    Dikke kus en een stevige rus.

  • 17 Juli 2010 - 20:05

    Lenny:

    Hi meissie!
    Succes met afscheid nemen, een hele goede reis terug en ik hoop je snel weer keertje te zien in Utrecht! xx

  • 18 Juli 2010 - 09:04

    Bart:

    Nou, tot op het laatste moment maak je nog mooie verhaaltjes daar! Ik kan me intussen aardig voorstellen hoe het er daar een beetje uit moet zien, hoe het leven aanvoelt, en ook hoe het uitzicht op zo'n fijne berg elke dag moet zijn! Zoiets had ik in in Geneve immers ook, zij het toch wel wat anders.

    Het klimaat hier bereidt zich ook een beetje twijfelachtig voor op jouw terugkomst, met behoorlijke warmte van boven de 30 graden met hier en daar een flinke stortbui en/of afgewaaide takken. Ik ga maandag zelf mijn spullen pakken om een flinke fietsreis te maken dus we lopen elkaar net mis, maar natuurlijk kom ik ook weer gewoon terug (en sneller dan jij, dat is zeker (: )

    Nou geniet nog van die paar laatste dagen daar, succes met inpakken en bussen en vliegen en treinen en taxien en metroen en wat er allemaal bij komt kijken!

    Tot snel! x je broeder

  • 18 Juli 2010 - 13:41

    Hanneke:

    Lieve Marieke, wat een mooie terugblik, nu al. We zijn blij dat je weer even van de Nederlandse zon komt genieten voor je verder trekt. Goeie dagen nog en kom veilig terug. Tot binnenkort!

  • 19 Juli 2010 - 14:31

    Christel:

    goede reis lieve Marieke!

  • 20 Juli 2010 - 09:13

    Lotje:

    Mariek! Oh dat afscheidnemen bestaat gewoon lekker niet, moet je maar denken. Je hebt je mamá en Irene en Junior ook allemaal weer gezien, dus wie weet! Tot snel lievemarie!

  • 20 Juli 2010 - 10:25

    Pieter:

    Schitterend.

  • 20 Juli 2010 - 23:46

    Maria:

    Pfff, ik begon je al echt te missen hier hoor... En we gaan elkaar alsnog amper zien. Bel me alsjeblieft als je er weer bent! We hebben elkaar vast heel veel te zeggen (en ik ben nog maar een maand in Nederland). Ga je nu uiteindelijk naar Lund? Tot snel! Sterkte met je afscheid, is niet leuk.

    Liefs

  • 21 Juli 2010 - 09:12

    Selma:

    Ai Mariek, dat krijg je weer goed voor elkaar, het is toch best raar ineens zo'n koud windje die zelfs zorgt dat het in tropische gebieden 5 graden is!!!! Nou ja, geniet van je laatste dagen... En vooral veel stertke met het afscheid nemen van alles waar je je aan hebt gehecht... Afscheid is niet leuk :(!!!

    x

    p.s. Mocht je Luuk's portemonnee in El Alto vinden: neem je hem mee naar NL :)

  • 21 Juli 2010 - 10:48

    Karen:

    tot heeeeeeeel snel lieve schat!!!!!! utrecht wacht je met open armen op en heel het land is uitzinnig dat je weer bijna terug bent!!!!!! dikke kussen uit bijna Valencia :D x

  • 21 Juli 2010 - 10:50

    Karen 2:

    aaaaaaaaaah ik zie net dat mama ook heeft gereageerd! wat lief! moeder-dochter-dag doen we he! xxxxxxxxx

  • 22 Juli 2010 - 13:02

    Elske:

    Marieke Marieke
    Wat ben je toch een mooi mens!

  • 22 Juli 2010 - 21:19

    Mams:

    Ik ga je nu bellen, lieve mariekie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 61851

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 28 Mei 2012

master international humanitarian action

15 Januari 2010 - 23 Juli 2010

esperanza bolivia

27 Januari 2009 - 03 Mei 2009

onderzoek in peru

19 Mei 2008 - 17 Augustus 2008

stage in togo

04 Februari 2007 - 17 Juni 2007

studie in tsjechië

21 Juni 2005 - 03 September 2005

campingwerk in frankrijk

06 September 2004 - 25 November 2004

aupair in frankrijk

Landen bezocht: