Zaterdag!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marieke lisette - WaarBenJij.nu Zaterdag!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marieke lisette - WaarBenJij.nu

Zaterdag!!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

01 November 2004 | Frankrijk, Parijs

Heeeeeeeeeeerlijk wat een zaterdag heb ik gehad van het weekend zeg!! 's Morgens was ik vroeg opgestaan, kon zoals gewoonlijk het huis niet in, toch gelukt en een douche genomen en om 9 uur zat ik in de bus naar Nice. Om 10 uur belde ik bij Romy aan, doet ze open met haar slaaphoofd haha, de trein van 10:55 naar Monaco hebben we niet gehaald. Samen met een vriend die bij haar is, Bjorn, hebben we de trein van 12:33 genomen. We waren natuurlijk maar net op tijd...

In Monaco hebben we een beetje rondgelopen, de haven en de oude stad gezien en even lekker gerelaxd met uitzicht op de zee. Waarom is de zee eigenlijk blauw, en waarom is hij zout, en hoeveel zout zit er wel niet in, en het is duidelijk dat het land in zee ligt, of kan je ook zeggen dat de zee rond het land is? Die dingen vraag je je dan af.

Weer thuisgekomen hebben we even lekker wat gegeten, aardappeltjes met groenten en een crepe en ook nog een appelbananentoetje. Nou, daarna gingen we aan de rosé en hebben we 'gezellig een spelletje' gedaan. Rond een uur of 12 gingen we uit, ik dacht aan Lianne want die was jarig, gefeli! We waren in een pubje waar we even lekker lomp hebben gedanst, toen gingen we naar een ander pubje en ik zocht iemand maar die was er niet. Toen gingen we weer naar buiten en Romy kreeg ruzie met iemand die ons niet in die andere pub wou laten omdat ze dicht gingen. Al die tijd hadden we natuurlijk onze vertrouwde fles rosé binnen handbereik. Naja, om half drie is alles echt wel dicht, en omdat wij nog wel even wilden genieten gingen we naar zee. En toen hebben we gelijk ook maar gezwommen hahaha keigrappig, het was echt superlekker water denk ik en het was een superspontane actie en we hebben genoten!! Ik vind het echt een wonder, op 31 oktober gewoon nog in zee kunnen zwemmen!!

Na het zwemmen hebben we wat aanspraak gehad van debiele fransen die onze ogen zo mooi vonden en van ons hielden. Maar dat is normaal. We zijn nog even in een vreemde lounge-iets geweest en daarna lekker naar huis. Het regende. Als je 's nachts thuiskomt heb je altijd honger, dus wij hebben ons ontbijt om kwart voor vier gegeten, maar eigenlijk kwart voor drie want de klok was al verzet :) Toen hebben we ook nog een ei van vier hoog naar beneden gegooid, want er stond een auto met mensen die ons gevolgd hadden. Ik geloof niet dat ze het zo erg vonden, ik vond het in ieder geval best grappig.

Zondag hebben we voornamelijk niks gedaan :) alleen uit het raam gehangen en gekeken naar alle mensen, want waar je ook bent, hoe moe je ook bent en hoe ... je er ook uitziet, het is altijd interessant om mensen te kijken! En toen ging ik in de bus wat heel grappig was want ik kwam iemand tegen die ik kende van school, en dat maakt me altijd blij. Dat is een beetje net als thuis, op straat mensen tegenkomen die je kent!

Verder lekt mijn dak, dus ik slaap superslecht omdat ik steeds getik hoor in een emmer. Ja inderdaad ja. Het regent hier, en niet zo'n beetje ook!! Gelukkig duurt dat niet de hele herfst en winter, maar ja. Misschien zal ik dat nooit ervaren... als ik naar Parijs ga. Nu moet ik naar Lovise. Mijn familie is er weer vandoor, dus ik ben alleen. Ik vind dat ik genoeg heb gewerkt :)

Liefs Marieke

  • 01 November 2004 - 19:39

    Babs:

    jij vermaakt je wel lees ik
    groetjes van ons allemaal
    aan de ippelseweg in Nieuwendijk.
    Babs, Johan en zn.

  • 02 November 2004 - 00:08

    Erik:

    het was echt superlekker water denk ik...

    volgende keer toch maar zorgen dat je wel iets voelt. Is de rose in frankrijk lekkerder? En gaan we weer gourmetten met de kerst?

  • 02 November 2004 - 22:23

    Pa:

    Wel een heel leuk weekend gehad begrijp ik.
    Wij hebben ook een goed weekend met een jarige Lianne gehad. Ze vond je kado wel erg leuk.
    We laten weer snel iets van ons horen. Dikke knuffel en tot schrijvens.
    xxx Pa

  • 03 November 2004 - 19:56

    LiannePanne:

    jaaaa echt keierg bedankt voor dat armband-ringding!! kei en keimooi!! :D:D
    je kaartje hak een woensdag al gehad.. supersuperbedankt!! nu ga ik ook een brief aan jou schrijven :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

aupair in frankrijk

lol maken in saint-raphaël & la-colle-sur-loup

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2005

jaaaaaaaaaaaaaaaa

21 Februari 2005

hoi

17 Februari 2005

Even dag zeggen

26 November 2004

Koud hoor

15 November 2004

Internetcafe deel II
marieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 61858

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 28 Mei 2012

master international humanitarian action

15 Januari 2010 - 23 Juli 2010

esperanza bolivia

27 Januari 2009 - 03 Mei 2009

onderzoek in peru

19 Mei 2008 - 17 Augustus 2008

stage in togo

04 Februari 2007 - 17 Juni 2007

studie in tsjechië

21 Juni 2005 - 03 September 2005

campingwerk in frankrijk

06 September 2004 - 25 November 2004

aupair in frankrijk

Landen bezocht: