Telefoon - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marieke lisette - WaarBenJij.nu Telefoon - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marieke lisette - WaarBenJij.nu

Telefoon

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

04 November 2004 | Frankrijk, Parijs

En hoi! Gisteren ben ik naar de organisatie geweest en ik heb besloten dat ik ga proberen een gezin te zoeken in Parijs. Het is alleen wel heel erg verwarrend: ik had zo ongeveer voor mezelf vaststaan dat ik ging. Toen sprak ik met een man die af en toe ook in de organisatie werkt. Hij vertelde me alleen maar nadelen! Slechte families, veel werk, klein kamer, kortom van de 1000 gezinnen zouden er misschien 100 goed zijn. Hij vertelde me een organisatie die erg goed is, Europair Service. Dus als ik het echt wilde proberen zouden ze mij wel helpen, vooral ook omdat ik hem nu persoonlijk ken (Camilla verblijft bij hem, en ik heb er gegeten, dus sta ik er iets dichter bij dan andere aupairs).Vandaag heeft mijn organisatie AFJ dus naar Parijs gemaild als het goed is. Dan krijg ik vanzelf te horen of er een familie is. En dan kan IK natuurlijk beoordelen of ik er wel of niet naartoe wil. Ik heb nog twee maanden om het perfcte gezin te vinden, en ik heb er vertrouwen in. Als het niet lukt in Parijs dan zoek ik een ander gezin hier in de buurt, maar dan wel in een stad en niet in een dood. En als ik uiteindelijk in Parijs zit en het bevalt niet, kan ik altijd veranderen. Maar ik heb wel zoiets van als het tweede gezin ook bagger is in Parijs dan ga ik naar huis hoor! Ofzoiets dan :)

En verder heb ik gisteren een simkaart gekocht met een frans nummer. Is natuurlijk makkelijk zodat ik hier een beetje bereikbaar ben, maar ook voor thuis misschien wel leuk af en toe! Niet dat ik zoveel geld heb om uit te geven aan smssen ofzo, maar toch he... 0033 6 19 80 34 50

Eigenlijk heb ik van de week niet echt een leuke week gehad. Er gingen allemaal dingen mis in mijn hoofd zodat ik me niet echt lekker voelde. En dinsdagavond kwam ik ook nog eens te laat aan bij Romy zodat iedereen al op bed lag en het mijn schuld was dat iedereen wakker werd hmmm.. Maar nu ben ik op de een of andere manier opgelucht dat ik hier 'maar' tot de kerst hoef te blijven! Niet dat het zo'n moeilijke taak is ofzo, maar ik vind het wel leuk dat ik daarna dan weer iets heel nieuws ga zien als alles goed gaat, in plaats van terugkeren naar het nu onderhand wel vertrouwde plekje! Ik vertelde het tegen Karine, en ik weet niet wat ze me duidelijk probeerde te maken, maar het klonk niet zo heel erg vijandig dus ik denk dat het wel meevalt. Ze zal tegen Maurice wel wat meer zeggen, en dan misschien later nog eens uitvallen tegen mij. Ik zal het maar verwachten dan valt het mee hehe.

Ik kan steeds beter goed samenvatten wat ik van de familie vind: op zich is het een prima familie, maar soms voel ik me minderwaardig en ze vertellen me niet alles wat ze van mij vinden.En ik hou er niet van als iemand doet alsof. Ik geloof ook dat ik iets teveel werk, zodat ik vanaf nu iets meer relaxt voor mezelf ga zijn. Dat vond ik wel een goeie. Maurice is makkelijker in de omgang, hij is tevreden als het terras er goed uitziet en hij geeft gratis wijn in zijn restaurant. Karine speelt vaak een spelletje: met de kinderen erbij is ze superaardig en hypervrolijk, maar als ze alleen is kijkt ze me soms niet eens aan. Zoals vanmorgen: opent ze de deur omdat ik klopte, bedank ik haar daarvoor, doet ze net of ze de wind heeft binnengelaten. Niet eens goeiemorgen! Ik vond het niet zo erg, ik moest naar school en dat vind ik altijd een fijn uitje: even weg van huis!

Lieve allemaal, ik ga weer! Even naar Lovise, checken waarom ze vanmorgen niet op school was. Liefs, Marieke

  • 04 November 2004 - 18:13

    LiannePanne:

    whoeii dus je gaat naar Parijs!! :)...
    okee misschien dan.. maar wel een beetje zeker :D
    als je daar dan echt zit, kom ik met mams en nog iemanden in de voorjaarsvakantie (als cadeautje voor mn verjaardag dan nog) naar jou toe :)!!
    hee maar doe je gastgezin maar eens de groetjes van mij.. denken ze ook nog dat ik spontaan ben ;)

    xxPanne

  • 05 November 2004 - 09:38

    Pa:

    Hoi Meisie,
    Goed dat je stappen hebt ondernomen om wat te veranderen. Zorg er wel voor dat je een goed gezin vindt in een wat aardige buurt. Dat zal vast wel lukken denk ik. Wij vermaken ons hier ook best, hoewel het weer op dit moment niet al te florisant is. Morgen gaan mama en ik van het verjaardags cadeautje van Maarten genieten.Mama Mia in Utrecht. Je hoort nog wel hoe dat is bevallen is.
    Dikke knuffel van mij.
    xxx Pa

  • 05 November 2004 - 23:02

    Melanie:

    Oh, volgens mij lijkt jou familie op de mijne, alleen kan ik het goed vinden met de moeder, en totaal niet met de vader. Maar ik snap echt precies waarom je niet tevreden bent daar, en het gevoel dat je dan een jaar moet blijven, das te erg. Ik ben heel blij dat ik nu al van familie kan veranderen, het is niet altijd mis hier, maar als het mis is, dan gaat het echt goed mis, en zonder alle mensen die kent is dat echt nog meoilijker vind ik.

    Ik hoop dat je een leuke familie in parijs vind, met lieve kinderen en ouders waarmee je kan opschieten. Wanneer ga jij trouwens weer naar nederland?? En wat ga je dan doen??

    kus Melanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

aupair in frankrijk

lol maken in saint-raphaël & la-colle-sur-loup

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2005

jaaaaaaaaaaaaaaaa

21 Februari 2005

hoi

17 Februari 2005

Even dag zeggen

26 November 2004

Koud hoor

15 November 2004

Internetcafe deel II
marieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 61853

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 28 Mei 2012

master international humanitarian action

15 Januari 2010 - 23 Juli 2010

esperanza bolivia

27 Januari 2009 - 03 Mei 2009

onderzoek in peru

19 Mei 2008 - 17 Augustus 2008

stage in togo

04 Februari 2007 - 17 Juni 2007

studie in tsjechië

21 Juni 2005 - 03 September 2005

campingwerk in frankrijk

06 September 2004 - 25 November 2004

aupair in frankrijk

Landen bezocht: