Relaxxxxxxx - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marieke lisette - WaarBenJij.nu Relaxxxxxxx - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marieke lisette - WaarBenJij.nu

Relaxxxxxxx

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

06 Oktober 2004 | Frankrijk, Parijs

Zoooooooooooooo dat is echt héél erg lang geleden en ik heb jullie dus ook héél erg veel te vertellen! Als eerste zal ik even meedelen dat ik het hier erg goed naar mijn zin heb. Ik heb het idee dat ik hier een eigen leven krijg, los van mijn leven in Nederland zeg maar. Dat is een goed gevoel, want ik heb dan minder heimwee-ik-wil-naar-huis-gedachten. Heb ik trouwens sowieso niet gehad: ik blijf hier lekker nog een poosje! Vorige week heb ik een superrelaxte week gehad, en deze week (we zijn nu in het midden) is ook niet verkeerd :)
Het adres wat ik de vorige keer opgeschreven heb klopte trouwens. Voor de zekerheid ga ik het nu nog een keer neerzetten voor degenen die zich er niet van kunnen weerhouden om mij hagelslag en dropjes op te sturen hihi...

Marieke
455 Chemin du Pré du Bar
06480 La Colle Sur Loup
France

Laaaaaaa. Okee. Vandaag voel ik me heel erg blij en ik ben blij dat dat niet niet normaal is. Ik zit hier lekker met een abrikozendrankje en een bakkie Chips Herbes de Provence met een documentaire over Franse beren op de achtergrond. Wat wil ik nog meer? Het is nu 16:58 en vandaag ben ik naar St. Paul geweest. Dat schijnt het op een na toeristische plekje van Frankrijk te zijn en voor mij is dat ongeveer twintig minuutjes wandelen. Het stadje is heel lief en nog steeds vol van Japanners. Ik denk dat ik er zondag maar eens een Franse kerdienst mee ga maken in mijn eentje. Lekker rustig. Vanavond heb ik afgesproken met Louisa, een Noors meisje dat op 581 stappen van mij vandaan woont! Geluk want ze is nog aardig ook :) Ik heb in dit gezin geen auto tot mijn beschikking, en dat is echt wel vervelend met al die heuvels hier. Maar samen kunnen we makkelijk iets afspreken met mensen die wel mobiel zijn. Vanavond bijvoorbeeld! Ik weet nog niet precies wat we gaan doen, maar mensen ontmoeten is altijd leuk. En ik ben alleen thuis nu, dus het kan best! Het is echt elke dag vakantie voor mij, zeker als de zon dan ook nog eens lekker schijnt!

Huh waarom ben je alleen thuis? Hoef je niet te werken dan? Uh nee... de ouders zijn voor het weekend naar Ibiza geweest als afsluiting voor het seizoen (geen idee welk seizoen) en zouden gister thuiskomen. Maar ze misten het vliegtuig en komen morgen thuis. Ik heb maandag en dinsdag wel op de kinderen gepast, maar omdat ik dat niet 24 uur hoef te doen, springt Fafa (zo noemen ze hun oma) voor mij in. We hebben het dus eigenlijk zo’n beetje samen gedaan, en de kinderen sliepen steeds bij Fafa zodat ik kan doen en laten wat ik wil! Ik hoop dat ze morgen echt wel thuiskomen, want de koelkast is een beetje leeg.

Er is iets wat jullie echt wel moeten weten: Karine heeft mij verteld dat ik niet kan blijven tot juni, maar alleen tot februari. Vraag me niet waarom: ik heb het twee keer gevraagd en ik kreeg steeds een vaag antwoord. Ik weet niet, vorige week had ik een klein conflict met haar. Ik vroeg me een aantal dingen af over het contract en het werk en zakgeld enzo, toen zei ze tegen me dat er iets was in mijn gedrag wat haar niet aanstond. Dat ik niet zoveel moet nadenken, niet moet denken dat hun manier van leven niet juist is, en gewoon de situatie moet accepteren, leven en lachen zeg maar! Toen bedacht ik me dat ik met een simpele ziel te maken heb, maar ja, ik heb echt helemaal niks te klagen hier! Ik had gewoon wat vragen en ja, ik denk nu eenmaal veel na. Ik had het idee dat ze me een beetje aan het vergelijken was met hun zomer-aupair. Maar ja, het is nu wel goed, als ik iets niet begrijp vraag ik het lekker toch gewoon, ik kan goed met de familie opschieten verder en mijn werk is prima. Ik denk dat ze gewoon wat gestresst was en dat op mij afreageerde. Het komt er in ieder geval op neer dat ik hier nog maar vijf maanden kan blijven! Ik heb de hele tijd in lijn hoofd gehad dat ik tot juni in Frankrijk ben, dus nu moet ik iets anders zoeken voor de resterende 3 maanden. Nou is het natuurlijk makkelijk om gewoon een ander aupair-gezin te zoeken en daar drie maanden te blijven, maar ik denk van mezelf dat ik het na 6 maanden echt wel zat ben en dan iets compleet anders wil gaan doen. Ik dacht bijvoorbeeld aan hier gaan werken, maar dan heb ik een probleem met waar ik ga wonen: een appartement huren hier is echt keiduur! Dus misschien dat iemand een klein beetje een idee heeft wat ik kan gaan doen?

Vorige week heb ik elke dag leuke dingen gedaan: maandag heb ik mijn foto’s weggebracht in La Colle Sur Loup (als domme in de drol trappende toerist niet wetende dat ik bij dat idiote winkeltje later meer dan 15 euri moest dokkenvoor mijn foto’s. En dat had ik niet haha, ik heb uiteindelijk 10 cent kado gehad). Dinsdag heb ik een kadootje voor Romy gelocht: ze was jarig! Toen heb ik s’avonds in de pub met een jongen gesproken die misschien een appartement voor mij te huur heeft in Antibes voor die drie maanden. Wie weet! Woensdag heb ik een kort berichtje op de site gezet geloof ik, maar dat is nu dus al een week geleden! Donderdag had ik de mini-ruzie met Karine (leuk..) en vrijdag heb ik mijn dure foto’s opgehaald. Toen ben ik met Stephan (een jongen aupair jaja) naar Vence geweest, een broodje kebab gegeten, een beetje rondgelopen. Ook Vence is een typisch Frans stadje, echt heel erg leuk om te zien. Vrijdagavond zijn we met een groepje Duitse aupairmeiden en wat vrienden van Stephan die hier in een hotel werken uitgeweest in Nice. Na vijf minuten te hebben gedanst hadden de Duitsers het wel weer gezien (geloof het of niet: er zijn hier 26 Duitse aupairs! Niet normaal!) Ik zei tegen Eddie: kom joh we moeten dansen! Dus zijn we naar de pub next door geweest en hebben we lekker op de tafels staan dansen haha dat was echt zoooooooo keigezellig! Eddie danst nog meer dan dat Shanne zegt: ‘we gaan wel dansen he’ ;) en ik heb ook nog een lekker vertrouwd Heineken biertje op... Ik kwam om vier uur thuis (Karine, hoe laat moet ik thuiszijn? O maakt niet uit, als je maar thuiskomt, op jezelf past en hier slaapt J) De volgende ochtend om tien uur hadden we met wat mensen afgesproken om in Vence naar de rivier te gaan. Na een kort nachtje en een lekkere douche werd ik opgehaald en reden we met z’n zessen ernaartoe. Het was een combinatie van een mooie wandeling in berggebied met een supermooi riviertje inclusief waterval en rotsen waar je lekker vanaf kon jumpen. Ik had niet genoeg moed verzameld: ik zou denk ik dood neervallen als ik daar van die rost afsprong! Er was er een van ongeveer 6 meter en een van 15! Nouja, ik heb in ieder geval wel een duik genomen in het riviertje en dat was niet warm dus dat was al heel wat! Stoer he? Na de rivier zijn we naar Antibes naar het strand gereden. Ik heb dus nog even lekker in de zee gezwommen en een toertje gemaakt door het stadje Antibes, wat echt ook heel lief is! Zondag zijn we naar Nice gegaan, naar de aupair-club. Ik ben echt heel blij, ik zit bij een clubje! We maakten met z’n eenendertigen rijst met groente en appelgeval toe, en daarna ben ik naar een museum geweest voor moderne kunst. Dat vind ik toevallig erg interessant, en ik heb het dan ook echt naar mijn zin gehad. Na het museum heb ik wat rondgelopen in het oude Nice, en weer teruggegaan naar huis. Ik was alleen thuis en wilde iets doen dus ik belde Louisa. Vrijdag had Stephan me uitgelegd waar zij woonde en dat bleek heel dichtbij te zijn, dus we spraken iets af en hebben bijna twee uur buiten staan kletsen! Ik vond het leuk haar te ontmoeten: we kunnen het wel met elkaar vinden en de Duitse meiden die in Vence wonen zijn een beetje een gesloten groepje. En het is supermakkelijk om iets af te spreken als je zo dichtbij woont!

Dat was dus vorige week. Afgelopen maandag ben ik voor het eerst naar school geweest in Vence. Op zich is het niet zo’n hele goede talencursus maar het is een talencursus, het is dichtbij: 15 minuutjes met de bus, en het komt goed uit met mijn werktijden. Ik moet wel een beetje op gaan letten tijdens school, want het is ongeveer 10 euri per les als je het omrekent! Ik neem de cursus voor drie maanden en daarna verwacht ik dat ik wel een beetje kan brabbelen in het Frans. Op zich gaat het nu ook nog niet zo slecht hoor, maar ik vind het wel leuk om wat anders te leren dan: ‘wat is er nou weer aan de hand’, ‘schiet eens op’, ‘heb je je handen gewassen?’ en ‘het is tijd om naar school te gaan’. Daarom vind ik het heel erg leuk om Franse mensen te ontmoeten en ik zou eigenlijk een sport moeten zoeken (inderdaad Erik dat heb ik nog steeds niet gedaan) maar ik gebruik veel geld voor het openbaar vervoer en mijn school. Dus dat wordt maar ochtendgymnastiek en joggen dan... Maandagmiddag ben ik alleen geweest met Perla. Ik heb haar verteld dat ik een zusje heb die niet naar mij luistert (comme toi) niet wil gaan slapen (comme toi) en drie jaar is (comme toi). Dat vond ze wel interessant. Aan het eind van de middag hadden we een mooie tekening gemaakt, lekker gedanst op muziek, een verhaaltje gelezen, een stukje film gekeken en gespeeld op de schommel. Ik vroeg: ben jij mijn vriendin? En toen zei ze: ja.. Nou dat maakt je dan wel even trots hoor :)
Gisteren heb ik een zeer relaxte ochtend gehad: de kinderen waren er niet en er was niks meer op te ruimen. Ik heb rustig een beetje gestofzuigd en ’s middags heb ik met Jade gegeten. Toen had ze pianoles en konden we geen tekening meer maken, jammer...... Maar na school hebben we lekker gezwommen, gedanst, ijs gegeten, en gebeld met Fafa. Omdat de ouders nog niet terugwaren hebben we samen wat gegeten en daarna is Jade lekker in bad geweest en hebben we chocola gegeten tijdens de film. Die duurde tot 11 uur en daarna heb ik een verhaaltje gelezen en zijn we lekker gaan slapen. Ik bleef beneden slapen omdat we met z’n tweeen thuis waren. (Om bij mijn kamer te komen moet je buitenom, het heeft een eigen sleutel en is echt een hele gezellige kamer. Ik heb zelfs een dakterras waar ik de ruimte heb om poi te doen, ja Grad ik gebruik ze af en toe nog wel!)
Vanmorgen werd ik wakker: ‘Il faut se lever! Il faut se lever!’ maarja ik was al een beetje wakker want er was een stomme mug in mijn kamer grr. Toen Fafa en Perla er waren hebben we gegeten, en om 12 uur ben ik naar St. Paul geweest!

Het is intussen 18:05, op tv zie ik nu bloemen en ik moet nog wat te eten gaan zoeken. Ik vind het heerlijk om niet te weten hoe mijn dag er morgen precies uit gaat zien. Vandaag in St. Paul had ik afgesproken met Anna, een Deens meisje. Terwijl we aan het kletsen waren kwam ik erachter dat het echt grappig is om mensen te ontmoeten die ongeveer dezelfde keuzes hebben gemaakt als jij! Ik kan het niet precies uitleggen, maar het zijn dezelfde interesses en toekomstplannen ofzo. In ieder geval, supersupersuper om te bedenken dat ik een maand geleden nog maar net hier was en me verschrikkelijk voelde, en nu mijn ritme een beetje begin te vinden! Ik vind het leven hier echt leuk, ik weet dat ik wel weer een keer zal terugkomen in Nederland, maar ik weet ook dat ik nog veeeeeeeel meer van de wereld wil zien!

Ik ben jullie allemaal natuurlijk echt niet vergeten, Michiel zei tegen mij dat veel mensen aan hem vragen hoe het met mij is, kei! Ik vind het echt leuk dat er mensen zijn die deze site af en toe checken en mij niet vergeten :) Ik ben heel blij! xxxxxx liefs Marieke

PS: ook al ben ik niet zo vaak op het internet, ik vind het toch leuk om te weten hoe het daar is bij alle mensen die ik mis, dus gewoon af en toe iets voor mij neerzetten okee? Ik kan niet altijd antwoorden, maar probeer het het liefst wel! Ten tweede: ik kan geen foto’s meer plaatsen omdat ik geen digicamera heb, en maar plaats voor tien gratis foto’s, jammer.......

Gros bisous!!!

  • 06 Oktober 2004 - 17:58

    Sarah:

    wow marieke! aan de ene kant leuk voor je dat je het nu erg naar je zin hebt maar aan de andere kant ook weer vervelend dat je tot februari kan blijven! maar goed! shit happens zeg ik maar :) haha .... hoop dat je nog leuke tijd hebt daar!

  • 06 Oktober 2004 - 18:10

    LiannePanne:

    alloha.. wat n verhaal :D whiiiii over 25 nachtjes ben ik jarig :D :D jippiedepippie :D :P
    te blij.. maar okee, kan beuren he!
    en maartenpaarten, als je dit leest *SHAMP!!* lol
    maarreuh mariek.. kmis je wel n beetje hoor :)

  • 06 Oktober 2004 - 18:36

    LiannePanne:

    alloha.. wat n verhaal :D whiiiii over 25 nachtjes ben ik jarig :D :D jippiedepippie :D :P
    te blij.. maar okee, kan beuren he!
    en maartenpaarten, als je dit leest *SHAMP!!* lol
    maarreuh mariek.. kmis je wel n beetje hoor :)

  • 07 Oktober 2004 - 07:21

    Nichtje:

    hey.. zie je wel het gaat steeds leuker worden, nog even en je doet net als kathelijne en dan kom je nooit meer terug :( maar leuk dat het zo leuk is, je klinkt weer keiblij
    daaag x coretta

  • 07 Oktober 2004 - 16:12

    Ella:

    Hey Marieke!!!
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt!!! Ik ben vandaag met autorijden begonnen! Jeee, ging wel goed. Maar goed....veel plezier nog! Kus

  • 07 Oktober 2004 - 17:28

    -maarten-:

    Marieke nu ik dit lees mis ik je echt erg... Take care, ik hou van je, je bent een superwijf..

  • 07 Oktober 2004 - 19:28

    Anje (Moest Maar Ff Wat 8telatuh Volgens Michiel:P:

    hey mensuh,
    dus mariek sit in ut sonnige Frankrijk!! relaxed als k ut geld heb dan komk je een keerte opzoekuh!!
    veel plezier nog!!
    doeidoei
    dikkuh (K) anje

  • 08 Oktober 2004 - 11:23

    Jacqueline:

    Hoi Marieke,

    Waar ben jij precies aupair? Naja t plaatsje staat er wel maar waarligt het bij? Ik zelf zit dicht bij Metz, ben er nu bijna een week wel grappig om jou verhalen dan zo te lezen, er zijn dus meer mensen die in het begin ook zon gevoel hebben als ik nu... lijkt me leuk je eens te spreken; als je wilt kun je me mailen,
    jacq_1984@hotmail.com

    Groetjes en succes nog!

    Jacqueline

  • 08 Oktober 2004 - 12:24

    Marliesje:

    he lieve marieke!
    bedankt voor je kaartje!je krijgt er zo snel mogelijk eentje trug!!xxxxxxxxxliefs

  • 08 Oktober 2004 - 15:23

    Elskie:

    hoiii
    leuk dat je weer heel blij bent.
    geniet ervan!!! ik ben echt superdruk voor de eerste toetsweek :(
    zow wat heb je al veel mensen ontmoet joh, dat is haast niet bij te houden 'gisteren ging ik met die en die' daarna met 'die en die'en morgen met 'die en die' en lalalal
    nou ja het word tijd dat ik ophou met die en die te schrijven en ga stoppen.
    veel plezier!!! maar dat is overbodig om te zeggen geloof ik
    xxx

  • 08 Oktober 2004 - 20:47

    Gertje:

    heee, ik heb weer even gelezen hoe het met je gaat!

  • 09 Oktober 2004 - 10:07

    Erik:

    Meer van zulke verhalen! Blij dat t goed met je gaat nu (hoewel je t de vorige keer kut vond dat je een eigen appartemet had en nu vind je het leuk...?????). Leuk hoor, jij ligt gewoon in de zee, en klaagt over een koud riviertje... Ik vind mij ook best stoer dat ik nog steeds naar buiten durf ;)

    hint: koop eenmalig een net, plaats een berichtje in de plaatselijke supermarkt, en start je eigen beach-volleyball clubje.. :)

  • 09 Oktober 2004 - 12:32

    Liz:

    Wat keileuk om te lezen over iemand die het zo naar haar zin heeft zeg! Vooral zo doorgaan. Wens je nog veel mooie en leuke dagen zo toe.
    -x-

  • 09 Oktober 2004 - 22:21

    Mams:

    Hééééé, lieve Mariek,Harstikke leuk om te lezen dat het zo lekker met je gaat nu!Je weet 't hè?.... Ik denk elke dag aan je. Er is een brief voor jou in aantocht, dus ...let op de brievenbus. En nog veel genieten van je 'vakantie'Veeeel LIEFS!

  • 09 Oktober 2004 - 22:23

    Mams:

    p.s. Leuk, al die reacties!

  • 09 Oktober 2004 - 22:31

    Brute Bart:

    Haai!
    Wat een verhalen zeg! Ik heb genoeg tijd gehad om een reactie te bedenken met mams achter het toetsenbord, ze leert het nog wel. Ze moet maar vaker reageren :)
    Zo, genoeg gepest. Het klinkt echt allemaal superleuk, ik word er bijna jaloers van. Of misschien wel helemaal, wie weet... Nu ik je adres weet kan ik je helemaal komen opzoeken, als ik tijd heb gevonden. Eerst de tentamens eens afwachten, nog een paar weekjes wachten dus. Dan kom ik sowieso die kant een beetje op, in ieder geval naar Spanje, maar dat ligt toch in de buurt he ;-)
    Zo, maar als je nog eens belt, dat was ook errug leuk, ik bedoel je stem is ongeveer het enige wat niet op internet staat (jammer). Enne, voor die foto's: als je er eens een opstuurt, dan scannen we die hier wel in en komt dat ergens te staan. Geen punt. (dit wel:.) Hee maar ik ga je een brief sturen of zo, dat is natuurlijk veel leuker (want mijn handschrift, haha). Dus. Met foto. En drop, of wat dan ook (kaas heb je daar vast genoeg). Dus: doei dan maar voor nu!

    Groet,
    brodder B.


    PS: O ja, je grote idool is niet meer wat ie geweest is. Hazes is dus dood. Niet gaan huilen nu. Volgens mij was de begrafenis trouwens zijn best bezochte 'optreden' ooit, maar dat terzijde. En voor Heineken natuurlijk ook een groot verlies. Gelukkig drink jij het nu daar :-)

  • 11 Oktober 2004 - 11:13

    Twiddle Tweaker:

    Hey MarieXe!! leuk dat je et naar je zin hebt daar:) al1 jammer van "die simpele" ziel ;) haha was echt teveel tekst om alles door te lezen :p maar wel coowl dat je het naar je zin hebt daar :D haha je krijgt btw de groetjes van wat sjonnies die hierzo bij me op school:p haha groetjes (K)usje Fawaka Rule-Y-Boulie

  • 12 Oktober 2004 - 18:21

    Papa:

    Hoi wereldgriet,

    Het gaat volgens mij heel erg goed met jou!
    Jammer dat je ons niet mist, wij denken elke dag aan jou.(grapje wat betreft het missen)
    Het zou erg leuk zijn om je nog eens te knuffelen, maar dat komt wel goed denk ik. Mama heeft vandaag met je gebeld, dus je bent eigenlijk wel heel erg dichtbij ons. Binnenkort schrijf ik je een persoonlijke E-Mail.
    Groeten en een dikke hug van je pappie.
    Houdoe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

aupair in frankrijk

lol maken in saint-raphaël & la-colle-sur-loup

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2005

jaaaaaaaaaaaaaaaa

21 Februari 2005

hoi

17 Februari 2005

Even dag zeggen

26 November 2004

Koud hoor

15 November 2004

Internetcafe deel II
marieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 61860

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 28 Mei 2012

master international humanitarian action

15 Januari 2010 - 23 Juli 2010

esperanza bolivia

27 Januari 2009 - 03 Mei 2009

onderzoek in peru

19 Mei 2008 - 17 Augustus 2008

stage in togo

04 Februari 2007 - 17 Juni 2007

studie in tsjechië

21 Juni 2005 - 03 September 2005

campingwerk in frankrijk

06 September 2004 - 25 November 2004

aupair in frankrijk

Landen bezocht: