De eerste vrijdag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marieke lisette - WaarBenJij.nu De eerste vrijdag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marieke lisette - WaarBenJij.nu

De eerste vrijdag

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

10 September 2004 | Frankrijk, Parijs

Vanmorgen moest ik de twee kinderen naar school brengen.. Eigenlijk al raar op zich, want in het schema dat ik van tevoren had gekregen stond dat dat *s morgens niet hoefde. Maar ja, ze beginnen om 8:00 en 8:30. Normaalgesproken moet je dat dus in een keer doen, anders rijd je twee keer dezelfde weg in een half uur.. Maar nee hoor, Amélie had niet genoeg tijd zei ze.. Dat was dus twee keer rijden vanmorgen..

Het verkeer hier is echt een grote chaos! Ik schrik er steeds weer van, ik ben bang dat ik een stuk slechter rijd als ik weer terugkom in Nederland, want ze rijden hier als malloten. Dus pas je je aan en word je ook een malloot :)

Trouwens, het is een beetje raar gesteld met mijn eetlust hier. Ik denk dat het van de zenuwen komt, ik eet *s ochtends niet omdat ik een vreemd gevoel heb in mijn buik. Dus ik nam vanmorgen maar een bakje thee, maar zelfs dat viel niet goed: na vijf minuten lag mijn bakje thee op de stoep: uitgekotst. Er stonden 3 mensen bij te kijken: de vader en de kinderen. Het enige wat ze zeiden was: ca va? En daarna mocht ik gewoon naar school rijden.. Is dat menselijk??

Ik ben blij dat het morgen zaterdag is, dan hoef ik tenminste niet naar school. Het is het ergste om steeds te wachten. Ik heb niks om tegen die kinderen te zeggen, en vooral Amélie doet steeds net of ze me niet begrijpt.. Lekker dan!!

Via de telefoonlijn kan ik berichten plaatsen op deze site, via het adsl werkt het niet. Ik ben blij dat dit het doet zeg!

Nu ga ik even proberen om iedereen te mailen dat ze niet naar mariexe@hotmail.com moeten mailen, ook niet naar xxmarieke@yahoo.com maar naar xxffii@excite.com
Naar die site heb ik namelijk altijd toegang!

Waarschijnlijk begint de talencursus over twee weken en heb ik eind september een ontmoeting met de andere jeune filles aupair.. (?)
Daar ben ik wel blij om, want ik zie het wel zitten om nieuwe mensen te leren kennen!!

Bisous, Marieke

  • 10 September 2004 - 11:07

    Sarah:

    ey marieke! heb je mijn berichtje op activity site gelezen...

    xxxxxx-jes sarah

  • 10 September 2004 - 13:57

    Hanneke:

    Hoi Marieke,

    gisteren even met Celie gebeld. En nu jouw website gevonden... Leuk! Ik heb alle dagen aan je gedacht en hoop dat je gauw zal wennen aan dit toch wel bijzondere gezin.

    Liefs uit Ermelo,
    Hanneke

  • 10 September 2004 - 15:23

    Pien:

    Heej Marieke! Nou, allemaal gehoopt op een gezellig en war gezin, is het toch tegengevallen... :-/

    En de meeste rot-dingen (van dat meisje die net doet of ze je niet verstaat) blijken dan toch harde werkelijkheid te zijn! Laat je niet ondersneeuwen he!
    Succes en ik mail je nog! (op het mailadres dat je wél kunt openen..!)

    Dikke 'zet-em-op-knuf' van Pien

  • 11 September 2004 - 18:12

    Jeltje:

    hoi marieke!
    ik "ken" je dan welliswaar alleen maar van de AI-site, maar ik leef met je mee, balen zeg, zo'n slecht gezin!! Ik hoop echt dat het beter wordt, of dat je een ander heeeeeel leuk gezin krijgt!!
    veel succes ermee!
    groetjes, jeltje

  • 11 September 2004 - 18:16

    West:

    mariek, kapotslaan die teringjong!

  • 12 September 2004 - 13:04

    Krent:

    hoi
    wat eng dat je zelfs thee uitkotst.. dat hoort niet bij jou want jullie drinken altijd thee. maar ik hoop dat je snel naar een ander gezin kan die wel aardig voor je zijn, want als je toch in een mooi land bent moet het wel leuk zijn natuurlijk :) nou daaag
    xxx

  • 12 September 2004 - 15:54

    Wouter:

    Ey Marieke,

    Ik hoorde gister van Michiel dat het amal nog niet zo gesmeerd loopt. T zal wel goedkomen. Ik denk ik zal die arme Marieke nog even een hart onder de riem steken. Dus bij deze...Nog heel veel succes en plezier in Frankrijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

aupair in frankrijk

lol maken in saint-raphaël & la-colle-sur-loup

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2005

jaaaaaaaaaaaaaaaa

21 Februari 2005

hoi

17 Februari 2005

Even dag zeggen

26 November 2004

Koud hoor

15 November 2004

Internetcafe deel II
marieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 61855

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 28 Mei 2012

master international humanitarian action

15 Januari 2010 - 23 Juli 2010

esperanza bolivia

27 Januari 2009 - 03 Mei 2009

onderzoek in peru

19 Mei 2008 - 17 Augustus 2008

stage in togo

04 Februari 2007 - 17 Juni 2007

studie in tsjechië

21 Juni 2005 - 03 September 2005

campingwerk in frankrijk

06 September 2004 - 25 November 2004

aupair in frankrijk

Landen bezocht: