Hoi - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marieke lisette - WaarBenJij.nu Hoi - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marieke lisette - WaarBenJij.nu

Hoi

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

22 September 2004 | Frankrijk, Parijs

Ik zit nu in het kantoor van AFJ. Straks ga ik met de trein terug naar mijn huis! Gisteren zijn we weer uitgeweest in het restaurant/discotheek van mijn gastvader Maurice. Dat was wel leuk natuurlijk, we kregen een gratis glas wijn (of twee of drie...) en we waren niet vroeg thuis... Echt erg, Romy heeft zich verslapen, maar het is hier bij de organisatie zo relaxt, het was echt niet erg!

Okee ik zal wat vertellen over mijn gezin en over mijn werk: maandag ben ik begonnen, en het is serieus niet weinig wat ik moet doen. Ik doe de was voor de hele familie, maak het huis schoon, ruim de kamers op, haal de kinderen van school, eet met ze, speel met ze, doe ze in bad enzovoorts enzovoorts. Maaaaaaar!!! Wat een schatiige kinderen!! De namen zijn Jade van 6 en Perla van 3 (volgens mij heb ik dat al gezegd), en ze zijn tres tres adorable!! Ze zijn erg lief voor mij en voor elkaar, ze praten met me, het zijn erg intelligente meiden en ik vind ze fantastisch!

Ik vind persoonlijk dat ik het heel goed heb getroffen, mijn familie is niet doorsnee, ze zijn heel erg openhartig en relaxt. Mijn kamer is geweldig en ik hou van het huis, het is echt prachtig! Het zwembad heb ik nog niet getest, maar dat ga ik misschien vanmiddag maar eens doen!

Ik werk in dit gezin voor 35 uur, al heeft Karin (de moeder) gezegd dat ze niet de uren af gaat tellen ofzo. Meer werk betekent ook meer verdienen dus dat is een pluspunt! Ik heb drie dagen vrij: woensdag en in het weekend. Dat kan veranderen omdat de werktijden van de ouders van tijd tot tijd kunnen verschillen. In mijn vrije tijd kan ik een hoop leuke dingen doen, naar Nice is maar 10 minuutjes met de trein dus ik ben zo bij Romy. Zaterdag is er een ontmoeting met alle aupairs en daarna ken ik natuurlijk wat meer meiden in de buurt. Ik heb er zin in!

Waarschijnlijk blijf ik weer bij Romy slapen dan, en dan gaan we vrijdag eens een rustige avond houden :) Mijn haar wordt maar eens zwart voor de verandering!

Nog steeds echt keileuk dat er zoveel bezoekers zijn voor mijn site, maar het is niet mogelijk voor mij om een regelmaat erin te brengen. Wel jammer hoor, maar ik vind het leuk om de dingen te vertellen dus jullie horen het echt wel!

Okee, ik moet nu wat te eten gaan zoeken (Romy had niks te eten en we waren een beetje te moe snap je om baguettes te gaan halen haha :)) en daarna even de H&M bezoeken. Thuis ga ik echt even zwemmen hoor!

Heel veel liefs en ik hoop van jullie te horen! Gros bisous, Marieke

  • 22 September 2004 - 13:20

    Marieke:

    Sorry, ik ben het adres vergeten neer te zetten! ik heb het nu niet bij de hand dus dat wordt hopelijk de volgende keer! Daag!

  • 22 September 2004 - 15:53

    Elske:

    hoi

    leuk joh!

    xxx

  • 22 September 2004 - 17:24

    Hanneke:

    Nou, dit klinkt geweldig! Hard werken, lekker feesten en lieve mensen. Zet je gauw nieuwe foto's op je site?
    Zwem lekker en veel liefs!

  • 23 September 2004 - 12:13

    Sarah:

    wow geweldig voor je meid!

  • 23 September 2004 - 16:09

    Erik:

    Nou ineens je haar niet meer afgezaagd rood, flauw hoor, nou ik t niet kan zien :P

    Leuk voor je dat je zon leuk gezinnetje hebt getroffen (zwembad geen bezwaar).

    Hoe zit t nou trouwens met je e-mail enzo. Kan je dr hier makkelijker bij of moeilijker? En is t nog steeds nodig om naar je andere e-mailadres te mailen (als ik dat ooit een keer van plan zou worden zijn..)

  • 23 September 2004 - 19:49

    Willy:

    Klinkt weer helemaal goed. Gelukkig.
    Geniet ervan, zo hard je kan.
    groetjes.

  • 24 September 2004 - 12:18

    LiannePanne:

    whiii leukk :D
    ik wil ook lekker weer met een zwembad in de tuin... :P
    oh.. trouwens.. ik heb even jouw schoenen geleend hoor ghehe!! Lief he van mij he.. anders voelen die schoenen zich ook zo nutteloos ;)
    Maarreuhh.. heb je nog leuke dingetjes uit de H&M gehaald.. moek wel ff weten natuurlijk, stel je voor dak hetzelfde zou kopen ooit ;)
    tot gauw spreeks of briefs of msns of ziens ofzo :P
    xxx Panne

  • 24 September 2004 - 17:49

    Krent:

    hoi.
    dat is wel relaxt.. je bent echt een eikel, het regent hier al de hele week en al mijn kleren stinken naar natte kleren.maar heel veel plezier daar en zoek je adres op want je moet een brief. daaag

  • 25 September 2004 - 18:49

    Shanne & Marlies:

    xxxxxxxxxx en heeeeel veel liefs

  • 26 September 2004 - 17:57

    Broeder Bart:

    Heej Marieke!

    Eindelijk lees ik je dagboek een keer! Natuurlijk had ik van va&moe al wel verhalen gehoord en had ik je warempel héél even op MSN, maar dit is toch anders!
    Fijn dat je nu een gezin hebt waar je je wel thuisvoelt, je gaat er zelfs mee uit! Zijn het hippies of zo ;-)
    Hee maar nee, ik moet echt je adres wel want die auto van mij staat te wachten tot ik er een keer mee richting Nice rijdt! Misschien niet eens over heel lange tijd, want Rop wil naar Barcelona ff, ik dacht weet je wat, dan kom ik even aan natuurlijk! Maar dan moet je maar ff mailen of het kan en zo, anders vergeet ik het nog (klinkt dom maar is wel waar). En dan gaan we natuurlijk even gezellig doen en zo, en thee drinken, en du pain eten met du coursain erop en alles! Du fromage erbij... Eet je dat trouwens veel? Een kaasplankje, of heb je euhm, Hollandse pot? Jij hebt vast al een keer bitkie gemaakt, hehheh. O ja als ik dat adres toch heb zal ik je eens een zak drop toesturen, die mis je vast :)
    Zo maar ik hoop snel weer wat van je te lezen, lief zusje! En leer die kids wat Nederlands bij, taalcultuurbarbaren als de Fransozen zijn!

    *Hugs*,
    Bart

  • 26 September 2004 - 17:58

    Broeder Bart:

    Ik zie trouwens dat je website ook nog steeds St. Raphaël zegt, dat moet natuurlijk ook weg...
    Dahaag!

  • 26 September 2004 - 19:43

    Tante Annet:

    Hoi Mariek. ik vind het leuk voor je dat je het zo naar je zin hebt ik kan het begrijpen, dat je niet iedereen steeds een berichtje kan sturen, maar ik blijf op je web kijken en weet danhoe je het hebt. geniet er van en zodra ik weer wat van je leest dan stuur ik wel weer wat. Ben je het weekend lekker uit geweest misschien ku je een keertje weer een foto op het web zetten, van de familie waar je werkt en de omgeving ik ben wel erg benieuwd. leuk he dat ik nu meer kontakt met je heb als dat je thuis bent ,maar dit is natuurlijk heel anders.

  • 29 September 2004 - 09:20

    Romy :):

    As I already said it yesterday to you, Marieke; I'm so so glad that I met you here. Here, that means for me, so far from home, so far away from all my friends and the people who are on my wave and make it worth for me to live. I couldn't imagine before to meet such a person in France. But now you give me the evidence that there are more people like us in the world, every second we are spending our freetime together. I like it to discuss with you about the things behind the things, to laugh with you about stupid things, to talk about our problems, to have partys until 6 o'clock in the morning and to feel bad on the next day. I could count on and on, but you know what I mean and I'm so happy that you feel the same.
    ...
    My greatest wish for my birthday (it was really nice to be together with you on this day) was and still is to keep in contact with you because it's so hard to find persons like you in this big world...it was not a coincidence...

  • 29 September 2004 - 09:36

    Romy :):

    As I already said it yesterday to you, Marieke; I'm so so glad that I met you here. Here, that means for me, so far from home, so far away from all my friends and the people who are on my wave and make it worth for me to live. I couldn't imagine before to meet such a person in France. But now you give me the evidence that there are more people like us in the world, every second we are spending our freetime together. I like it to discuss with you about the things behind the things, to laugh with you about stupid things, to talk about our problems, to have partys until 6 o'clock in the morning and to feel bad on the next day. I could count on and on, but you know what I mean and I'm so happy that you feel the same.
    ...
    My greatest wish for my birthday (it was really nice to be together with you on this day) was and still is to keep in contact with you because it's so hard to find persons like you in this big world...it was not a coincidence...

  • 29 September 2004 - 09:42

    Romy:

    I have to try, if it works!:)

  • 29 September 2004 - 10:36

    Ella:

    Hey Marieke!!
    Wat een verhalen al zeg!! Sorry dat ik nu pas iets hier neer zet, maar ik ga je nu een mailtje sturen!! Kus Ella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

aupair in frankrijk

lol maken in saint-raphaël & la-colle-sur-loup

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2005

jaaaaaaaaaaaaaaaa

21 Februari 2005

hoi

17 Februari 2005

Even dag zeggen

26 November 2004

Koud hoor

15 November 2004

Internetcafe deel II
marieke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 61829

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 28 Mei 2012

master international humanitarian action

15 Januari 2010 - 23 Juli 2010

esperanza bolivia

27 Januari 2009 - 03 Mei 2009

onderzoek in peru

19 Mei 2008 - 17 Augustus 2008

stage in togo

04 Februari 2007 - 17 Juni 2007

studie in tsjechië

21 Juni 2005 - 03 September 2005

campingwerk in frankrijk

06 September 2004 - 25 November 2004

aupair in frankrijk

Landen bezocht: