Mijn gezinnetje!! - Reisverslag uit Sleeuwijk, Nederland van marieke lisette - WaarBenJij.nu Mijn gezinnetje!! - Reisverslag uit Sleeuwijk, Nederland van marieke lisette - WaarBenJij.nu

Mijn gezinnetje!!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

28 Augustus 2004 | Nederland, Sleeuwijk

Ik heb een gezinnetje gevonden, familie Aurivel! Zij wonen in St. Raphaël aan de Cote d’Azur in Frankrijk. Valérie en Nicolas hebben twee kinderen: Amèlie (9) en Valentin (12). Op de volgende links kun je foto’s van hen en hun huis bekijken:

Wat ik moet doen in huis is het volgende: de kinderen naar school brengen en halen met de auto! Ik moet ze ook bij hun activiteiten brengen, zoals sport, ballet en muziek. Verder eet ik tussen de middag met de kinderen en ben na schooltijd een poosje met hen alleen om ze te helpen met het huiswerk enzo. Op woensdag hoeven ze niet naar school en moet ik ervoor zorgen dat Amèlie en Valentin zich niet vervelen: (huiswerk), appeltaart bakken, naar het strand, naar het stadje, in de tuin liggen, zwemmen, naar vriendjes en vriendinnetjes brengen en halen, playbackshow houden, knutselen. ’s Avonds komen de ouders weer thuis en heb ik vrij, en dat is ook zo in het weekend. In de vakanties van de kinderen ben ik ook vrij. Dan mag ik naar huis, maar ik mag óók heus wel bezoek ontvangen hoor! =)

Natuurlijk moet ik ook een klein beetje helpen met het huishouden: helpen strijken, de kamer van de kinderen opruimen en misschien zelfs een keertje koken!
Maar daar staat wel wat tegenover: ik heb een eigen kamer (inclusief bureau, kast radio en televisie, jaja!) en ook heb ik mijn eigen badkamer in huis! Geen zwembad... =( Wél een auto en een fiets tot mijn beschikking, en veel andere au pairs in de buurt waar ik makkelijk wat mee af kan spreken.. Per week verdien ik 75 euro die ik contant krijg.

Mijn week ziet er ongeveer zo uit: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag werk ik van 11.30- 13.30 en van 16.30- 18.00. Op woensdag werk ik van 10.00- 17.00. Bij elkaar is dat 21 uur, maar eigenlijk zou ik 30 uur moeten werken. Waarschijnlijk komt er dus af en toe eens een avondje oppassen bij.

Verder ga ik een taalcursus volgen (10 minuten met de auto) en waarschijnlijk zelfs op een sport! Of twee..... Dat is hartstikke leuk om mensen te ontmoeten!
Voor de rest van de tijd ben ik vrij om mijn eigen dingen te gaan doen: in de buurt rondkijken, mensen ontmoeten, zwemmen, verhaaltjes schrijven voor op de site, emailen en msnnen, brieven schrijven en natuurlijk relaxen!!

• 28 Augustus 2004 - 14:45

Sarah:

hey marieke!

hier sarah van activity! echt gaaf dat je een gezin gevonden heb joh! ik hoop dat je een supermegagave tijd heb :) en ik hoor vast nog wel van je via activity site he!
    groetjes
    sarah

• 28 Augustus 2004 - 18:50

Emmeline:

Hey Marieke!
    Bedankt voor je berichtje op mijn site! Je gezin klinkt echt heel leuk en de foto's zijn ook leuk!! Natuurlijk hoop ik ook voor jou dat je een hele leuk tijd gaat beleven!! Lijkt me leuk om wat van elkaar te horen, als we er eenmaal zitten. (en natuurlijk ook ervoor!) Groetjes, Emmeline

• 28 Augustus 2004 - 19:05

Emmeline:

Ik drukte op vernieuwen en toen stond mijn berichtje er nog een keer?! Als je het kan weghalen, moet je dat maar doen!!! hahaha

• 31 Augustus 2004 - 10:56

Elske:

o o o
    wat heb je het toch weer mooi voor elkaar!!!
    ik hoop dat ik een keertje langs kan komen...
    heel veel plezier!!
    xxx- mij